Med hjälp av yoga ger vi möjlighet att stärka och skapa balans och frigöra spänningar och blockerad energi i kroppen och sinnet. I varje lektion ingår mjuka kroppspositioner, andningsövningar, yoga nidra/djupavslappning och en stunds stillhet/meditation. Övningar med fokus på att stimulera och balansera kroppens viktiga system, det endokrina systemet och nervsystemet. I alla övningar tillämpar vi medveten närvaro genom att rikta vår uppmärksamhet på det som händer i kroppen och sinnet. Tre välgörande tillfällen för hela dig – ökad grundning kropp och sinne, inre lugn och fördjupad andning. Undervisningen följer de yoga- och meditationstekniker som förmedlats av Bihar School of Yoga i Indien.

Varmt välkommen – Yoga lördag minikurs: 1/10 – 15/10, kl. 9.30 – 11:00
Nivå: grund – till medel. Du kan vara såväl ny med yoga och mer erfaren. Det ges alltid enklare alternativ till övningarna.

Asanas/kroppspositioner – smidiggör, stärker och renar kroppen, och skapar balans mellan kroppen och sinnet.
Pranayama,/andningsövningar – balanserar kroppens energiflöde.
en stunds Yoga nidra/djupavslappning
– en kortare stunds stillhet/meditation

Delta i yogasalen eller live online via Zoom. När du går kursen får även klassen som en videoinspelning, som du kan nyttja hur många gånger du vill under veckan (gäller ej drop in).

Pris: 510 kr 3 tillfällen/minikurs. Arbetslösa, studerande, sjukskrivna och pensionärer – på heltid 10 % rabatt (459 kr). Delta enstaka tillfälle/drop in in 185 kr (föranmäl gärna)

ANMÄLAN Yoga lördag minikurs hösten
eller via e – post till Åsa: asa@skellefteayogaskola.se, eller sms/ring: 073 – 158 71 01.

Hör gärna av dig om du har någon fundering!

“Any effort in the direction of yoga never goes in vain; even a little yogic practice will bear fruit… Even a little practice for a short period will give more strength, more peace, more joy and more knowledge.”

– Swami Satyananda Saraswati

/Åsa