Skellefteå Yogaskola hälsar dig Varmt välkommen – En minikurs med övningar som är speciellt utvalda för att stärka kvinnors hälsa (passar även män). Livets olika faser och livs skeden har inverkan på vår kropp och sinne. Yogautövande är utmärkt verktyg att stärka och skapa harmoni/balans i kroppen och sinnet.

Du får här med hjälp av fysiska positioner/asanas, andningsövningar/pranayama och djupavslappning/yoga nidra möjlighet att stimulera kroppens hormonella system och nervsystem, och med stärkande övningar stimulera kroppens vitala energisystem. Vilket ger möjlighet till en djupare andning och avslappning i kroppen och sinne. Detta kan bland annat vara en god hjälp under klimakteriet, och även vid t.ex. stress och utmattning.

Datum: Lördagar: 19/3 – 2/4, kl. 10:00 – 11:30, 3 tillfällen – tema: Yoga för kvinnors hälsa.

Lektionerna är grundläggande nivå med mjuka, stärkande övningar, och även dynamiska rörelser där andning och rörelse följs åt. Vi praktiserar yoga på ett sätt som balanserar hela vårt väsen. I alla övningar tillämpar vi medveten närvaro genom att rikta vår uppmärksamhet på det som händer i kroppen och sinnet. Satyananda yoga kallas även holistisk yoga eller helhetsyoga utifrån att den inkluderar alla de fem klassiska yogaformerna, koncentration och meditation. Undervisningen följer de yoga- och meditationstekniker som förmedlats av Bihar School of Yoga i Indien.

Asanas/kroppspositioner – skapar balans i kroppen och sinnet genom fysiska kroppsövningar/positioner.
Pranayama,/andningsövningar – balanserar kroppens energiflöde.
Liggande guidad djupavslappning Yoga nidra  enligt Satyananda Yoga traditionen.

Nivå: Passar både dig som är nybörjare och för dig som är mer van yoga.

Pris: 435 kr. Arbetslösa, studerande på heltid och pensionärer 10 % rabatt (392 kr). Pris för ett tillfälle/drop in 155 kr.

ANMÄLAN YOGA LÖRDAG TEMA eller via e – post till Åsa: asa@skelleftayogaskola.se, eller sms/ring: 073 – 158 71 01.

Delta i yogasalen eller live online via Zoom. Du får även klassen som en videoinspelning, som du kan nyttja hur många gånger du vill under veckan.

Live hemifrån via Zoom: Du får en Zoomlänk hemskickad till dig via mejl efter anmälan och betalning läs gärna mer här

Covid – 19: Vi är extra noga med rengöring och desinficering och vi följer hälsomyndighetens riktlinjer Läs gärna mer här.

Hör gärna av dig om du har några frågor.

Diplomerad yoga- och meditations lärare enligt Satyananda Yoga Sverige