På yoga fortsättning fördjupar av övningarna från Yoga grundkurs. Den klassiska yogans övningar stärker och balanserar hela dig, både fysiskt och mentalt. Du lär dig här känna övningarnas påverkan tydligare. Vi utövar dynamiska rörelser varvat med att vara kvar lite längre i ställningarna. Du lär känna din andning och hur den hjälper dig och fördjupar närvaro/stillhet. Här utövar vi även solhälsningen, en serie övningar vi gör i ett flöde. Vi använder traditionella mantras vid varje lektion.

Satyananda Yogans betonar närvaro och medvetenhet, och med dess hjälp balanserar och stärker du alla delar av dig. När vi ökar medvetenheten om oss själva på ett naturligt sätt, får vi lättare att acceptera oss själva och se vårt livsmönster.

– asana/kroppspositioner
– pranayama/andningsövningar,
– djupavslappning yoga nidra enligt Satyananda Yoga systemet
– meditation/stillhet.

DATUM OCH TIDER
Tisdagar: 24/1-14/3, 8 tillfällen. Tema: Hjärtats rymd – Hridayakash
Tisdagar 28/3-30/5,  8 tillfällen (uppehåll v. 15-16). Tema: kommer inom kort.
kl. 17.45-19.45, 2 timmar
Pris: 1520 kr. Arbetslösa, studerande, sjukskrivna och pensionärer – på heltid 10 % rabatt (1368/166 kr). (drop 185 kr, hör gärna av dig till Åsa innan).
NivåFör dig som utövat viss yoga tidigare, eller gått minst en Yoga grundkurs eller motsvarande.

Tema: Hjärtats rymd – Hridayakash. Vi utövar asanas/kroppspositioner, pranayama/andningsövningar, Yoga nidra/djupavslappning och meditation. Här mediterar vi på hjärtats rymd, anahata chakra/energicentra. Det här området är centrat för Bhakti, eller hängivenhet, och dess energi påverkar sinnet och känslorna. Med ökad kontakt och balans i det här området kan vi uppleva ökad glädje, kärlek och en större förståelse för oss själva och omgivningen.

Delta i yogasalen eller live online via Zoom läs gärna mer här. Du får även tillgång till veckans lektion som en videoinspelning, som du kan nyttja flera gånger under en vecka (videolänken finns sedan längst ned på denna sida).

Lärare: Åsa Larsson, diplomerad Yoga- och meditationslärare enligt Satyananda Yoga Sverige.

ANMÄLAN och mer information: www.skellefteayogaskola.se ,eller via e – post: asa@skellefteayogaskola.se, eller sms/ring 073 – 158 71 01. Meddela om du önskar delta på plats i yogasalen eller online live via Zoom.

“Yoga is a discipline to improve the quality of life; a philosophy to attain peace. If you want to experience health, if you want to experience peace and if you want to evolve, make yoga a part of your lifestyle”.
                                                                                                      – Swami Satyananda

Hör gärna av dig om du har några frågor!

Diplomerad yoga- och meditationslärare enligt Satyananda Yoga Sverige