På Yoga grund får du lära dig grundläggande tekniker inom klassisk yoga enligt Satyananda Yoga traditionen. Kursen byggs upp som en process där vi inleder med mjuka, enkla övningar för att stärka och smidiggöra kroppen, som övergår till mer dynamiska övningar som är stärkande för rygg och balans. Under kursen får du lära dig solhälsningen, en serie övningar som utförs i ett flöde och lärs ut stegvis under kursen. Kursen anpassas efter deltagarna där jag som lärare ser till varje deltagares behov och även gruppens. I varje lektion ingår kroppsövningar, andningsövningar, djupavslappning yoga nidra och en stunds stillhet/meditation (som lärs ut stegvis).
Nivå: Passar alla, och för dig som vill ta det lite lugnare, det krävs inga förkunskaper. Det ges alltid enklare alternativ till övningarna. Du kan med fördel gå minst två grundkurser innan du går vidare till fortsättningsnivå.

Lektionen är 1,45 timme varav ca 50 minuter ägnas åt kroppsövningar/asanas.

Delta på plats i yogasalen eller live online via Zoom läs  mer här. När du går kursen ingår även tillgång till veckans lektion som en videoinspelning, som du kan nyttja flera gånger under en vecka.

DATUM OCH TID
Onsdagar 25/1 – 15/3, 8 tillfällen.
Onsdagar 29/3 – 30/5,
8 tillfällen (uppehåll v. 15–16)
Kl. 18.00 – 19.45,1,45 timme.
ANMÄLAN och mer information: www.skellefteayogaskola.se, eller via e – post: asa@skellefteayogaskola.se, eller sms/ring 073 – 1587101.
Meddela om du önskar delta på plats i yogasalen, eller live online via Zoom.

Lärare: Åsa Larsson, diplomerad Yoga- och meditationslärare enligt Satyananda Yoga Sverige.

Lokal: Storgatan 26, i samma hus som Lindberg Reklam AB. OBS – ingen bilparkering är möjlig på innegården då det är företags- och besöksparkering som används även kvällstid och helger.

“Any effort in the direction of yoga never goes in vain; even a little yogic practice will bear fruit… Even a little practice for a short period will give more strength, more peace, more joy and more knowledge.”

– Swami Satyananda Saraswati

Hör gärna av dig om du har någon fundering!

Diplomerad yoga- och meditationslärare enligt Satyananda Yoga Sverige