Vi utövar mjuka, dynamiska kroppsrörelser, andningsövningar, djupavslappning yoga nidra och en kortare stunds stillhet. Övningar som är allmänt stärkande för hela dig, ökar medvetenhet om kroppen och andningen, frigör spänningar och stress från muskler och leder, ökar avslappning. Vi praktiserar yoga på ett sätt som balanserar hela vårt väsen. I alla övningar tillämpar vi medveten närvaro genom att rikta vår uppmärksamhet på det som händer i kroppen och sinnet.

Nivå: Passar både dig som är ny med yoga och dig med mer erfaren. Det ges alltid enklare alternativ till övningarna.

Satyananda yoga kallas även holistisk yoga eller helhetsyoga utifrån att den inkluderar alla de fem klassiska yogaformerna, koncentration och stillhet/meditation.

Yoga söndag 22/1 – 12/2, kl. 18.00 – 19.35, 4 tillfällen.
Yoga söndag 19/2 – 12/3, kl. 18.00 – 19.35, 4 tillfällen.

“Yoga är när själens rörelser kommer till ro”
(yogasutras 1.2.)

Delta i yogasalen eller live online via Zoom. När du går kursen får du även klassen som en videoinspelning, som du kan nyttja hur många gånger du vill under veckan.

Anmälan och mer informationwww.skellefteayogaskola.se  eller via e – post till Åsa: asa@skellefteayogaskola.se, eller sms/ring: 073 – 158 71 01.

Lokal: Storgatan 26, i samma hus som Lindberg Reklam AB. Obs. ingen parkering på innergården.