Ny kursstart: Yoga på grundnivå – 8 tillfällen startar 24e augusti kl.18.00 – 19.45. En kurs du med fördel kan gå flera gånger.

Du får lära dig grundläggande tekniker inom klassisk yoga enligt Satyananda Yoga traditionen. Kursen byggs upp som en process där vi inleder med mjuka, enkla övningar för att stärka och smidiggöra kroppen, som övergår till mer dynamiska övningar som är stärkande för rygg och balans.

– kroppsövningar/asanas
– andningstekniker/pranayama
– djupavslappning i Yoga nidra enligt Satyananda Yoga traditionen
– en stunds stillhet/meditation som lärs ut stegvis. Kaya Sthairyam (traditionell meditationsteknik för ökad stillhet, närvaro och avslappning i kropp och sinne och andning).

Den undervisning som ges vid Satyananda Yoga Sveriges skolor följer de yoga- och meditationstekniker som förmedlats av Bihar School of Yoga i Indien. Satyananda Yoga lär ut de ursprungliga teknikerna så som de vuxit fram och använts i Indien under flera tusen år.

Du kan delta på plats i yogasalen eller online via Zoom. Du får även varje lektion som en videoinspelning som du kan nyttja flera gånger under veckan.

Anmälan och mer information: Yoga grund

/Åsa Larsson
Yoga- och meditationslärare enligt Satyananda Yoga Sverige.