Yoga lördag minikurs innan sommaruppehållet, kl. 10:00 – 11:30
*det går bra att komma på drop in/enstaka lektion (föranmäl gärna)

Delta i yogasalen eller live online via Zoom. Du får även klassen som en videoinspelning, som du kan nyttja hur många gånger du vill under veckan.

YOGA LÖRDAG MINIKURS
– Yoga lördag 28/5 – 11/6, kl. 10:00 – 11:30, 3 tillfällen. Tema: Balansera energi och andning.
Pris:
435 kr. Arbetslösa, studerande på heltid och pensionärer 10 % rabatt (392 kr). Delta enstaka tillfälle 155/140 kr.
Nivå:
Passar både dig som är nybörjare och för dig som är mer van yoga.

Tema balansera energi och andning. Varje lektion har en stärkande påverkan på den viktiga vitala energin/prana som främst rör sig i övre delen av kroppen, bröst, lungor, hjärta och huvud. Varje lektion innehåller även stärkande övningar för hela kroppen. Vi utför en mjuk variant av solhälsningen bland annat. Vi balanserar och öppnar upp kroppen för djup andning, ökar energi och stabilitet i kropp och sinne.

ANMÄLAN Yoga lördag minikurs innan sommaruppehållet
eller

ANMÄLAN Yoga lördag minikurs hösten eller via e – post till Åsa: asa@skelleftayogaskola.se, eller sms/ring: 073 – 158 71 01.

I varje lektion ingår:
Asanas/kroppspositioner – skapar balans i kroppen och sinnet genom fysiska kroppsövningar/positioner.
Pranayama,/andningsövningar – balanserar kroppens energiflöde.
Liggande guidad djupavslappning Yoga nidra  enligt Satyananda Yoga traditionen.

Lektionerna är grundläggande nivå med mjuka, stärkande övningar, och även dynamiska rörelser där andning och rörelse följs åt. Vi praktiserar yoga på ett sätt som balanserar hela vårt väsen. I alla övningar tillämpar vi medveten närvaro genom att rikta vår uppmärksamhet på det som händer i kroppen och sinnet. Satyananda yoga kallas även holistisk yoga eller helhetsyoga utifrån att den inkluderar alla de fem klassiska yogaformerna, koncentration och meditation. Undervisningen följer de yoga- och meditationstekniker som förmedlats av Bihar School of Yoga i Indien.

*Det finns yogamattor, filtar och kuddar i lokalen att låna.
Live hemifrån via Zoom: Du får en Zoomlänk hemskickad till dig via mejl efter anmälan och betalning läs gärna mer här

Covid – 19: Vi är extra noga med rengöring och desinficering och vi följer hälsomyndighetens riktlinjer Läs gärna mer här.

Tips: För att undvika att mejlutskick från Skellefteå Yogaskola hamnar i skräpposten lägg gärna till oss i din kontaktlista. Vill du få vårt nyhetsbrev med aktuella yogahändelser registrera dig här: Nyhetsbrev

/Åsa
Yoga- och meditationslärare enligt Satyananda Yoga Sverige.