Nyhetsbrev maj och juni 2022

Vårens yogakurser närmar sig uppehåll men det finns ännu några extra yogatillfällen kvar att vara med på. Och nytt är att du även kan köpa videoinspelade lektioner att nyttja när du vill under sommarveckorna. Du är varmt välkommen att delta vid nedanstående klasser och kurser!

Sommaruppehåll mellan 20/6 – 16/8, och höstens kurser startar 23/8. Trots sommaruppehållet finns det möjlighet att (på avtalad tid) komma förbi Yogaskolan och handla yogatillbehör och/eller näringsprodukter.

För dig som önskar åka på yogaretreat kan jag varmt rekommendera kursgården för Satyananada Yoga i Gässlingsbo i Hälsingland. De erbjuder många olika veckor och teman. Se mer information om det här: Satyananda Yoga kursgård

YOGAPROGRAM FRAM TILL MIDSOMMAR

Alla yogaklasser och kurser hålls både på plats i yogasalen och live online via Zoom. På kurserna får du även tillgång till veckans lektion som en videoinspelning, som du kan nyttja flera gånger under en vecka.

YOGA LÖRDAG MINIKURS (grund – mellannivå) – lördagar kl. 10.00 – 11.30
Lördagar 28/5 – 11/6, 3 tillfällen – Balansera energi och andning.
Nivå: Grundläggande nivå och passar både dig som är mer ny med yoga och dig med erfarenhet.
Mer information och anmälan: Yoga lördag minikurs

YOGA GRUND – 3 lektioner – innan sommaruppehållet – Onsdagar 1/6 – 15/6. kl. 18.00 – 19.45.
Nivå: Passar alla – inga förkunskaper krävs. Du kan vara nybörjare såväl ha mer erfaren av yoga.
*det finns även möjlighet komma på drop in (föranmäl dig om du vill vara säker på att få en plats).
Mer information och anmälan: Yoga grund

VIDEOINSPELADE YOGALEKTIONER
Nu finns möjlighet att köpa inspelade yogalektioner/kurser. Det kan vara ett fint sätt att behålla regelbundenheten och kunna göra lektionen var och när du vill eller har tid. Du får tillgång till hela yogakursens lektioner under ett visst antal veckor, och kan göra lektionerna hur många gånger du vill under dessa veckor.

Korta yogakurser
4 lektioner – Lugnande och spänningsfrigörande övningar
3 lektioner – Stärka och smidiggöra ryggen
3 lektioner – Yoga för kvinnors hälsa
3 lektioner – Stärk och stabilisera höft- och bäckenområdet
3 lektioner – Balansera energi och andning.
Mer information och anmälan: Videoinspelade lektioner

HÖSTENS YOGAPROGRAM

YOGA FORTSÄTTNING – tisdagar 23/8 – 11/10, 8 tillfällen – kl. 17.45 – 19.45
Mer information och anmälanYoga fortsättning

YOGA GRUND – Onsdagar 24/8 – 12/10. 8 tillfällen, kl. 18.00 – 19.45.
Mer information och anmälan: Yoga grund

YOGA LÖRDAGAR MINIKURSER – (grund – mellannivå) – lördagar start 3/9 kl. 10.00 – 11.30. Mer information och anmälan: Yoga lördag minikurs

Mer information om alla våra yogakurser och klasser här: Våra yogakurser

YOGABUTIK
Nu finns även möjlighet att köpa yogatillbehör, mattor, filtar, nässköljningskannor, böcker och näringsprodukter, med mera i yogalokalen.
Mer information: Butik

Covid – 19
Vi är noga med att följa Folkhälsomyndighetens riktlinjer och rekommendationer. Läs gärna mer här: Trygghetspolicy covid – 19

Hör gärna av dig om du har några frågor!

Varmt välkommen och jag passar på att önska dig en riktigt skön sommar!

//Åsa Larsson
Diplomerad yoga- och meditationslärare enligt Satyananda Yoga Sverige