Yoga som passar alla – Klassisk yoga enligt Satyananda Yoga traditionen för ökad energi, klarhet och inre stillhet. Genom att ta med yogans olika element i samma lektion skapas en ökad närvaro och medvetenhet, vilket påverkar dig på djupet.

Datum och tid
Lördagarna 28/5 – 11/6, kl. 10:00 – 11:30
– 3 lektioner – Tema balansera energi och andning

Den här minikursen har en stärkande påverkan på hela kroppen och där vi kommer att frigöra och öppna upp kroppen för djup och lugnare andning, frigöra blockerad energi/prana och skapa stabilitet/grundning i kropp och sinne.

Satyananda yoga inkluderar alla de fem klassiska yogaformerna, koncentration och meditation. Undervisningen följer de yoga- och meditationstekniker som förmedlats av Bihar School of Yoga i Indien.

Asanas/kroppspositioner – skapar balans i kroppen och sinnet genom fysiska kroppsövningar/positioner.
Pranayama,/andningsövningar – balanserar kroppens energiflöde.
Guidad djupavslappning Yoga nidra  enligt Satyananda Yoga traditionen.

Nivå: Passar både dig som är nybörjare och för dig som är mer van yoga.

YOGA LÖRDAG MINIKURS
– Yoga lördag 28/5 – 11/6, kl. 10:00 – 11:30, 3 tillfällen. Tema: Balansera energi och andning.
Pris:
435 kr. Pris drop in/föranmälan 155 kr per tillfälle. Arbetslösa, studerande på heltid och pensionärer 10 % rabatt (392 kr).

Tema balansera energi och andning. Den här minikursen har en stärkande påverkan på den viktiga subtila livsenergin/pranan som främst rör sig i övre delen av kroppen, bröst, lungor, hjärta och huvud. Varje lektion innehåller även stärkande övningar för hela kroppen. Här balanserar vi och öppnar upp kroppen för djup andning, ökar energi och självförtroende.

ANMÄLAN YOGA LÖRDAG TEMA
eller via e – post till Åsa: asa@skelleftayogaskola.se, eller sms/ring: 073 – 158 71 01.

Delta i yogasalen eller live online via Zoom. Du får även klassen som en videoinspelning, som du kan nyttja hur många gånger du vill under veckan.

Live hemifrån via Zoom: Du får en Zoomlänk hemskickad till dig via mejl efter anmälan och betalning läs gärna mer här

Betalning: Efter anmälan får du ett mejl med mer information om betalning.

Covid – 19: Vi är extra noga med rengöring och desinficering och vi följer hälsomyndighetens riktlinjer Läs gärna mer här.

/Åsa Larsson
Yoga- och meditationslärare enligt Satyananda Yoga Sverige