Under tre lördagar yoga med fokus på att stärka- och balansera höft- och bäckenområdet, men även övningar som stärker hela kroppen. Bland annat utför vi en mjuk variant av solhälsningen och balansställning för ökat energiflöde i hela kroppen.

Yoga lördag minikurs, 3 tillfällen – tema: Stärk och stabilisera höft- och bäckenområdet.
Datum: 23/4 – 7/5 kl. 10:00 – 11:30.

Pris: 435 kr. Arbetslösa, studerande på heltid och pensionärer 10 % rabatt (392 kr). Pris för ett tillfälle/drop in 155 kr.

Tema stabilisera och stärk höft- och bäckenområdet. Övningar med fokus på att aktivera, stärka och rikta vital energi/prana till främst nedre delen av kroppen, mellan navel – och bäckenområden. Frigör blockeringar och spänningar fysiskt, och har även en gynnsam påverkan på självförtroende, inre balans och känsla av grundning/stabilitet. Vid obalans i dessa områden kan vi uppleva bristande självförtroende och gränssättning, och kan ha lätt till oro och osäkerhet. Vid varje lektion gör vi även övningar som är allmänt stärkande, bland annat utför vi en mjuk variant av solhälsningen och balansställningar för ökat energiflöde i hela kroppen.

Lektionerna är grundläggande nivå med mjuka, stärkande övningar, och även dynamiska rörelser där andning och rörelse följs åt. Vi praktiserar yoga på ett sätt som balanserar hela vårt väsen. I alla övningar tillämpar vi medveten närvaro genom att rikta vår uppmärksamhet på det som händer i kroppen och sinnet. Satyananda yoga kallas även holistisk yoga eller helhetsyoga utifrån att den inkluderar alla de fem klassiska yogaformerna, koncentration och meditation. Undervisningen följer de yoga- och meditationstekniker som förmedlats av Bihar School of Yoga i Indien.

Asanas/kroppspositioner – skapar balans i kroppen och sinnet genom fysiska kroppsövningar/positioner.
Pranayama,/andningsövningar – balanserar kroppens energiflöde.
– Guidad djupavslappning Yoga nidra  enligt Satyananda Yoga traditionen.

Nivå: Passar både dig som är nybörjare och för dig som är mer van yoga.

ANMÄLAN YOGA LÖRDAG TEMA
eller via e – post till Åsa: asa@skelleftayogaskola.se, eller sms/ring: 073 – 158 71 01.

Delta på plats i yogasalen eller live online via Zoom. Du får även klassen som en videoinspelning, som du kan nyttja hur många gånger du vill under veckan.

Live hemifrån via Zoom: Du får en Zoomlänk hemskickad till dig via mejl efter anmälan och betalning läs gärna mer här

Tips: För att undvika att mejlutskick från Skellefteå Yogaskola hamnar i skräpposten lägg gärna till oss i din kontaktlista. Vill du få vårt nyhetsbrev med aktuella yogahändelser registrera dig här: Nyhetsbrev

Hör gärna av dig om du har några frågor.

Yoga- och meditationslärare enligt Satyananda Yoga Sverige