Nu finns chansen att vara med – Bhakti Yoga workshop med Swami Maitreyi 12-13 mars 2022

Känslor är energi. Precis som vi använder samma elektricitet till att tända en lampa, spisen eller ladda mobilen så är det samma energi i hat som i kärlek. Skillnaden är hur vi använder och riktar energin. Bhakti yoga är vetenskapen om hur vi kan rikta energin i en positiv och konstruktiv riktning och låta känslor som medkänsla, förlåtelse, glädje, förståelse och förnöjsamhet att komma till uttryck i vår personlighet.

Under den här workshopen kommer vårt fokus vara att utveckla Bhakti yoga. Vi kommer att använda olika verktyg såsom upprepning av mantra, meditationsövningar, yogiska yamas och niyamas (förhållningssätt och uttryck) men även asana, pranayama och djupavslappning. Bhakti yoga leder till en inre psykologisk transformation som får personligheten att blomma.

“Yamas and niyamas are expressions, behaviours and con­ditionings to fill the mind with positivity and inspiration. Yamas  reach  inside  and  change  you  from  within,  while  niyamas  are  the  external actions that you perform to experience the positive change internally.” —Swami Niranjanananda Saraswati

Datum och priser
Lördag 12/3 kl. 10:00-17:00
Pris: 900 kr
Kl.10:00-12:00- Yogaövningar, mantra, asana och pranayama.
Lunch kl. 12:00-13:00
Kl. 13:00-14:00 – Teori: Vad är Bhakti yoga, skillnaden mellan Bhakti yoga hängivenhet och Bhakti yoga – att hantera känslor, de olika stegen i Bhakti yoga och hur vi kan använda dem som verktyg i vårt liv.
Kl. 14:30 – 15:30 – Yoga nidra och Bhakti yoga meditationsövning.
Kl.15:30-16:00 – Paus
Kl. 16:00 – 17:00 – Havan – eldcermoni & kirtan – musikmeditation.

Söndag 13/3 kl. 10:00-14:00
Pris: 600 kr
Kl.10:00-11:30 – Teori: yamas & niyamas – attityder, förhållningssätt och uttryck.1. Glädje och upprepa mantra (manah prasad och japa), 2. Förlåtelse och respekt (kshama och namaskar)
Kl. 12:45 – 13:30 – Yoga nidra och Bhakti yoga meditationsövning.
Kl. 13:30 – 14:00 . Frågor (satsang) och avslutning.

Du kan välja att delta på hela workshopen eller enstaka dagar/delar.

ANMÄLAN
eller via e-post:asa@skellefteayogaskola.se, eller sms/ring Åsa 073-158 71 01.

Swami Maitreyi började praktisera Yoga i Uppsala på Uppsala Yogaskola 1985. Hon gick den första yogalärarutbildningen ledd av Swami Omananda och Swami Nirvikalpananda och undervisade på skolorna i Uppsala och Stockholm. 1992 åkte hon till Bihar School of Yoga för att delta i en 6 månaders Sannyaskurs under ledning av Swami Niranjanananda. Under de 6 månaderna bestämde hon sig för att leva ett liv som sannyas och dedikera sitt liv till yoga och sannyas. De senaste 10 åren har hon levt och verkat i Colombia och har hållit kurser och seminarier i stora delar av Sydamerika.

Delta på plats i yogasalen eller live online via Zoom

*Det finns yogamattor, filtar och kuddar i lokalen att låna.

Live hemifrån via Zoom: Du kommer att få en Zoomlänk hemskickad till dig via mejl efter anmälan och betalning läs gärna mer här

Hör gärna av dig om du har någon fundering.

Vi hälsar Dig varmt välkommen!

Swami Maitreyi,  lärare och sannyasi i Satyananda Yoga/Bihar Yoga traditionen
www.swamimaitreyi.yoga.