Ryggen är central för vår hälsa och mycket viktig i yoga. I ryggen sitter nervsystemet och viktiga energipunkter. Genom att lösa upp spänningar i ryggen, påverkas även många organ och funktioner i kroppen. Övningarna har därför en allmänt stärkande effekt på hela kroppens hälsa. Rörelserna, positionerna och andningen som du får utöva återför kroppen till dess naturliga hållning. Spänningar i musklerna löses upp, energiblockeringar frigörs, ryggraden och dess nerver sträcks och masseras, muskler och blodtillförsel stimuleras. Den naturliga andningen strömmar mer fritt, och kroppen och sinnet känns mer i harmoni.

Vi tillämpar asana – kroppspositioner som sedan följs av pranayama – andningstekniker, en liggande djupavslappning – yoga nidra enligt Satyananda Yogasystemet.

Lektionerna är grundläggande nivå och vi praktiserar yoga på ett sätt som balanserar hela vårt väsen. I alla övningar tillämpar vi medveten närvaro genom att rikta vår uppmärksamhet på det som händer i kroppen och sinnet. Satyananda yoga kallas även holistisk yoga eller helhetsyoga utifrån att den inkluderar alla de fem klassiska yogaformerna, koncentration och meditation.

Undervisningen följer de yoga- och meditationstekniker som förmedlats av Bihar School of Yoga i Indien.

Nivå: Passar både dig som är nybörjare och för dig som är mer van yoga.

YOGA LÖRDAG MINIKURS
– Yoga lördag 19/2 – 5/3, 3 tillfällen, kl. 10:00 – 11:30. Tema: Stärka och smidiggöra ryggen.
Pris:
435 kr. Arbetslösa, studerande på heltid och pensionärer10 % rabatt (392 kr). Pris för ett tillfälle/drop in 155 kr.
ANMÄLAN YOGA LÖRDAG TEMA eller via e – post till Åsa: asa@skelleftayogaskola.se, eller sms/ring: 073 – 158 71 01.

Delta i yogasalen eller live online via Zoom. Du får även klassen som en videoinspelning, som du kan nyttja hur många gånger du vill under veckan.

Live hemifrån via Zoom: Du får en Zoomlänk hemskickad till dig via mejl efter anmälan och betalning läs gärna mer här

Covid – 19: Vi är extra noga med rengöring och desinficering och vi följer hälsomyndighetens riktlinjer Läs gärna mer här.

Tips: För att undvika att mejl utskick från Skellefteå Yogaskola hamnar i skräpposten lägg gärna till oss i din kontaktlista. Vill du få vårt nyhetsbrev med aktuella yogahändelser registrera dig här: Nyhetsbrev

Hör gärna av dig om du har några frågor.

Diplomerad yoga- och meditations lärare enligt Satyananda Yoga Sverige